مرجان جانقربان: متاسفانه روزی نیست که در اقصی نقاط کشور عزیزمان زلزله ای رخ ندهد و به دلیل عدم آگاهی، نبود آمادگی و مناسب نبودن زیرساخت های مربوطه، ما شاهد اتفاقات و عواقب ناخوشایند آن برای هموطنانمان نباشیم. گاهی اوقات اتفاقات ناگوار می توانند به طور غیر مستقیم تلنگری به ما بزنند و مواردی را که تا کنون به آن کم توجه یا بعضا بی توجه بودیم را به ما گوشزد کنند.

به بازار کسب و کار ایران کمی توجه کنید! سالهاست که گسلی عظیم و ظاهرا غیرفعال در زیر آن پنهان شده است. تصور کنید که برندهای ما بخواهند فرامرزی عمل کنند و یا فرض کنید که کلیه تحریم ها علیه کشورمان خاتمه یافته است. در این صورت ایران وارد یک فضای به شدت رقابتی و حرفه ای خواهد شد که تا کنون وجود نداشته است. فضایی که قوانین بازی در آن با قوانین کنونی کاملا متفاوت است. قوانینی که شاید در صورت عدم آمادگی، برند های ما را به کل از صحنه رقابت محو کنند.

با طرح چند سوال مطلب را ادامه می دهیم :

-          آیا برندهای ما توان رقابت با برندهای دنیا را دارند و در صورت حضور آنها می تواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند؟

-          آیا ما با قواعد دنیای حرفه ای و جهانی ماندگاری برندها آشنا هستیم؟

-          آیا زیرساخت های برندهای ما اصولی و بر پایه نیازهای مشتریان ما بنا نهاده شده است؟

-          آیا برنامه تبلیغات و مارکتینگ ما با استانداردهای جهانی تطابق دارد؟

پاسخ های صادقانه و صریح به این سوالات، مواردی را برای شما مشخص خواهند نمود که به مرور زمان نه تنها برند شما را پیشتاز بازار خواهد کرد؛ بلکه آمادگی شما را برای هرگونه تغییرات احتمالی در بازار کسب و کار افزایش و نگرانی های شما را کاهش خواهد داد.

اگر پاسخ این سوالات در مورد برند شما منفیست، دو راه پیش رو دارید:

1-      مسیر خود را به مرور زمان به مسیر صحیح هدایت کنید و با بازنگری های لازم، اصلاحات و مقدمات کار را فراهم کنید.

2-      منتظر یک زلزله 10 ریشتری برای برند خود باشید! گسل فضای کسب و کار کشور هر لحظه پتانسیل فعال شدن را داراست.

حال انتخاب با شماست!

انتهای پیام/